افزایش امنیت حساب در صرافی‌ آبان‌تتر

امنیت؛ دغدغه‌ی مهم کاربران صرافی‌ها

مسئله امنیت حساب‌های کاربری و دارایی‌ها در صرافی‌های حوزه ارز دیجیتال، از اهمیت بالایی برخوردار است. حفظ امنیت حساب‌ها روندی دو سویه دارد که بخشی به عهده صرافی‌هاست و بخش دیگر مربوط به کاربران آن‌هاست.

صرافی‌ آبان‌تتر حفظ حریم خصوصی، اطلاعات شخصی و امنیت دارایی کاربران را وظیفه‌ی مهم خود می‌داند و همیشه در تلاش است، از روش‌های نوین برای افزایش ضریب امنیت حساب‌ها استفاده کند.

در ادامه چگونگی حفظ امنیت دارایی‌ها از طرف آبان‌تتر و بالا بردن ضریب امنیت حساب کاربری از طرف کاربر را بررسی می‌کنیم.

حفاظت از دارایی‌ها

“دارایی کاربران آبان‌تتر بر بستر امن Cold Storage نگهداری می‌شود.”

کیف پول‌های سرد، کارکرد آفلاین دارند و از امنیت بالایی برخوردار هستند. این نوع کیف پول‌ها دارایی افراد را در برابر ریسک‌های امنیتی، هک و نفوذ حفظ می‌کنند.

در نتیجه اگر دارایی خود را در آبان‌تتر نگهداری می‌کنید، نگران امنیت نگهداری آن‌ها نباشید. آبان‌تتر به شما این تعهد را می‌دهد که هیچ‌گونه مشکل امنیتی در قبال دارایی‌هایتان به وجود نیاید.

حفاظت از حساب کاربری

همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، حافظت از دارایی‌ها بر عهده‌ی آبان‌تتر است؛ اما حفظ امنیت حساب کاربری بر عهده شماست. ابزارهایی برای حفظ امنیت حساب در این صرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ضریب امنیتی حساب کاربری خود را بالاتر ببرید.

فعال‌سازی Google Authenticator برای برداشت و ورود دو مرحله‌ای

گوگل اتنتیکیتور برنامه‌ای رمزساز است که هر 30 ثانیه رمز جدیدی تولید می‌کند و به دلیل داشتن کارکرد آفلاین، امکان هک و نفوذ به آن وجود ندارد. آبان‌تتر استفاده از گوگل اتنتیکیتور را برای افزایش امنیت جابه‌جایی دارایی‌ها، در زمان ثبت برداشت ارزی و یا انتقال رمزارز بین حساب‌ها در آبان‌تتر الزامی نموده است؛ همچنین قابلیت رمزگذاری و استفاده از این برنامه را در زمان ورود به حساب کاربری به شما می‌دهد.

یکی از مرحله‌های برداشت ارزی و انتقال داخلی، وارد کردن کد دریافتی از گوگل اتنتیکیتور است، همچنین با فعال کردن گوگل اتنتیکیتور برای ورود، در زمان ورود به حساب کاربری لازم است، پس از وارد کردن گذرواژه، کد دریافتی از گوگل اتنتیکیتور را نیز ثبت نمایید.

نحوه فعال‌سازی گوگل اتنتیکیتور

وارد حساب کاربری خود شده و روی گزینه‌ی امنیت کلیک کنید. در قسمت ارتقاء امنیت حساب کاربری (ورود و برداشت دو مرحله‌ای) روی گزینه‌ی “فعال کردن” روبروی لوگو گوگل اتنتیکیتور کلیک کنید.

برای مشاهده‌ نحوه‌ی فعال‌سازی و اتصال این نرم افزار به حساب کاربری خود، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

ویدئو آموزش اتصال نرم افزار گوگل اتنتیکیتور

نحوه فعال‌سازی گوگل اتنتیکیتور برای ورود دو مرحله‌ای

  • پس از اتصال نرم افزار گوگل اتنتیکیتور
    جلوی لوگوی گوگل، روی “فعال کردن برای ورود” کلیک کنید.

با انجام این کار هربار در زمان ورود به حساب کاربری، پس از ثبت گذرواژه، کد گوگل اتنتیکیتور برای تایید دو مرحله‌ای از شما خواسته ‌می‌شود.

فعالسازی رمز یکبار مصرف پیامکی برای ورود دو مرحله‌ای

فعال کردن رمز یکبار مصرف از طریق پیامک در آبان‌تتر اختیاری است و شما برای افزایش امنیت ورود به حساب کاربری خود می‌توانید آن را فعال کنید. با این کار هربار زمان ورود به حساب کاربری لازم است، پس از وارد کردن گذرواژه، کد پیامکی را ثبت کنید.


برای فعال کردن رمز یکبار مصرف پیامکی، ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و روی گزینه‌ی امنیت کلیک کنید.در قسمت ارتقاء امنیت حساب کاربری (ورود و برداشت دو مرحله‌ای) روی گزینه‌ی “فعال کردن” روبروی “دریافت رمز یکبار مصرف از طریق موبایل” کلیک کنید.

فعالسازی رمز یکبار مصرف ایمیل برای ورود دو مرحله‌ای

برای فعال کردن رمز یکبار مصرف ایمیل، ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و روی گزینه‌ی امنیت کلیک کنید.در قسمت ارتقاء امنیت حساب کاربری (ورود و برداشت دو مرحله‌ای) روی گزینه‌ی “فعال کردن” روبروی “دریافت رمز یکبار مصرف از طریق ایمیل” کلیک کنید.

کاربران در آبان‌تتر می‌توانند ضریب امنیت ورود به حساب کاربری خود را تا چند مرحله بالا ببرند و همزمان از چند ابزار امنیتی برای ورود به حساب کاربری استفاده کنند. به عبارت ساده تر شما می‌توانید برای ورود به حساب کاربری به صورت همزمان از گذرواژه شخصی، کد گوگل اتنتیکیتور، رمز یکبار مصرف پیامکی و ایمیلی استفاده کنید.

(نکته: فعال کردن همه این موارد باهم اختیاری است اما پیشنهاد می‌شود حداقل یکی از این ابزار‌ها را برای افزایش امنیت ورود به حساب کاربری استفاده کنید.)

ابزارهای حفاظتی دیگر

جلوگیری از دسترسی احتمالی یا قطعی دیگران به حساب کاربری از مهمترین دغدغه‌های کاربران است، به طور مثال کاربرها می‌پرسند:

  1. موبایلم به سرقت رفته چطوری مطمئن بشم کسی وارد حساب کاربری من نشده؟
  2. با کامپیوتر یکی از اقوام وارد حساب کاربری خودم شدم، چطوری مطمئن بشم که اون به حساب کاربری من دسترسی نداره؟
  3. یک نرم افزار نصب کردم و حس می‌کنم حساب کاربریم رو هک کردن، چه کاری می‌تونم بکنم؟

استفاده‌ از ابزار زیر به شما این امکان را می‌دهد تا دسترسی دستگاه‌ خودتان یا دستگاه‌های دیگر را از حساب کاربری‌تان بگیرید.

خروج از دستگاه های فعال

خروج از دستگاه‌های فعال برای زمانی است که فرض می‌کنید فرد دیگری به حساب کاربری شما دسترسی دارد یا فراموش کرده‌اید که آیا از حساب کاربری‌‌تان (در دستگاهی به غیر از دستگاه خودتان) خارج شده‌اید یا نه؟

  1. روی گزینه‌ی امنیت کلیک کنید.
  2. صفحه را کمی پایین بکشید و روبه‌روی خروج از دستگاه های فعال، روی “خروج از همه” کلیک کنید.
  3. با این کار همه دستگاه‌های فعال در حساب کاربری شما (حتی دستگاهی که خودتان با آن فعال هستید) غیر فعال می‌شوند.
  4. سمت چپ بالای صفحه روی “ورود/ثبت نام” کلیک کنید.
  5. روی “رمز خود را فراموش کرده‌اید؟” کلیک کنید.


سپس مراحل تغییر رمز ورود به حساب کاربری را پیش برید. پیشنهاد می‌کنیم گذرواژه جدیدی را برای ورود به حساب کاربری اختصاص دهید.

مسدود کردن حساب کاربری

حتما به این مسئله فکر کرده‌اید که اگر موبایلم مفقود یا دزدیده شد، چطور باید از دارایی خود محافظت کنم یا اگر مدتی قصد عدم فعالیت در صرافی را داشتم، چطور حساب کاربری‌ام را غیر فعال کنم؟

در چنین شرایطی مراحل زیر را پیش برید:

  1. روی گزینه‌ی امنیت کلیک کنید.
  2. صفحه را کمی پایین بکشید و روبه‌روی مسدود کردن حساب کاربری، روی “مسدود کردن” کلیک کنید.

با انجام این کار حساب کاربری از طرف شما غیر فعال می‌شود و فقط با درخواست خودتان از پشتیبانی آبان‌تتر، با ارائه مدارک کامل شناسایی دوباره فعال می‌شود.

گزارشات دستگاه‌های شما

لازم است بدانید برای اطمینان از عدم اتصال دستگاه‌های دیگر به حساب شما، گزارش تمامی دستگاه‌های متصل (موبایل و کامپیوتر) به حساب کاربری شما در قسمت گزارشات، در  تب “دستگاه‌های شما” قرار داده شده است.

در این بخش اطلاعاتی مانند:

  1. نام دستگاه
  2. تاریخ و ساعت
  3. IP

نمایش داده می‌شود و بر اساس آن‌ می‌توانید دستگاه‌هایی که به حساب کاربری‌تان متصل بودند را ببینید.

نکته‌های پایانی

ابزارهایی که در جهت افزایش امنیت حساب کاربری در آبان‌تتر در نظر گرفته شده را در این مطلب معرفی کردیم، با این حال لازم است نکاتی را رعایت کنید:

  1. گذرواژه‌ ورود به حساب خود را با پیچدگی بالا انتخاب کنید.
  2. گذرواژه و کدهایی که از طرف آبان‌تتر دریافت می‌کنید را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهید.
  3. برای ورود به حساب کاربری فقط از سیستم شخصی خودتان استفاده کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «افزایش امنیت حساب در صرافی‌ آبان‌تتر»

  1. من در مرحله اخر برای فعالسازی گوگل اتنتیکیتور با اینکه هر دو کد گوشی و نرم افزار گوگل اتنتیکیتور را وارد میکنم میزنه otp اشتباه است. لطفا کمکم کنید

    1. یلدا اصغرزاده

      می‌تونید سوال‌هاتون رو از چت آنلاین و یا تماس با پشتیبانی توی هر ساعتی از روز بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا