چرا قیمت بیت کوین ناگهان صعودی شد؟

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از انتشار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) و تنها یک روز قبل از سخنرانی دونالد ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴، به ۶۸٬۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش دبلاک، بازار ارزهای دیجیتال روزی سبز و صعودی را تجربه کرد، همزمان با رشد شاخص‌های سهام در ایالات متحده.

این افزایش قیمت پس از انتشار یکی از شاخص‌های کلیدی فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره رخ داد. طبق گزارش اداره کار آمریکا، شاخص PCE ماهانه در ژوئن (خرداد) ۰.۱ درصد و سالانه ۲.۵ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که PCE ماهانه نسبت به رکورد ۲.۶ درصدی ماه مه (اردیبهشت) کاهش یافته و نشان می‌دهد تورم آمریکا در حال نزدیک شدن به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است. این موضوع امیدواری معامله‌گران به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داده است.

در روز گذشته، قیمت بیت کوین با رشدی حدود ۳ درصدی به ۶۸٬۰۰۰ دلار رسید. شاخص‌های سهام آمریکا نیز روز خوبی داشتند؛ میانگین صنعتی داو جونز ۶۱۰ واحد یا ۱.۵ درصد، شاخص S&P500 ۰.۸ درصد و شاخص نزدک کامپوزیت ۰.۵ درصد افزایش یافتند.

سخنرانی ترامپ در کنفرانس بیت کوین

رالی بیت کوین در آستانه سخنرانی دونالد ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ آغاز شده است. این کنفرانس در نشویل، ایالت تنسی آمریکا برگزار می‌شود. براساس اطلاعات موجود در وب‌سایت کنفرانس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در ۲۷ جولای (۶ مرداد) ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران به مدت ۳۰ دقیقه در استیج ناکاموتو سخنرانی خواهد داشت.

همچنین، بر اساس اطلاعات شرکت گلسنود، عبور بیت کوین از مرز ۶۷٬۰۰۰ دلار نشان‌دهنده این است که قیمت BTC از میانگین قیمت خرید هولدرهای کوتاه‌مدت بالاتر رفته است. این عبور معمولاً نشان می‌دهد که هولدرهای کوتاه‌مدت به صورت میانگین در سود هستند. گلسنود در تحلیل خود اظهار داشت:

این حرکت صعودی باعث شده است بیش از ۷۵ درصد از سرمایه‌گذاران جدید سودده شوند و در نتیجه، آرامش لازم برای آنها فراهم گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا