پروژه ارز دیجیتال Contentos چیست؟

ارز دیجیتال CONTENTOS

پلتفرم ارز دیجیتال Contentos چیست؟ Contentos یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که به دنبال دموکراتیک کردن صنعت سرگرمی و توزیع عادلانه ارزش بین تولیدکنندگان محتوا، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان محتوا است. این پلتفرم از طریق ارز دیجیتال بومی خود به نام COS به این هدف دست می یابد.

COS به عنوان توکن کاربردی در اکوسیستم Contentos عمل می کند و کاربران را قادر می سازد تا به طیف گسترده ای از خدمات و ویژگی ها از جمله:

پرداخت به تولیدکنندگان محتوا: بینندگان می توانند با استفاده از COS به ازای محتوای مورد علاقه خود به تولیدکنندگان محتوا پاداش دهند.
دسترسی به محتوای انحصاری: دارندگان COS می توانند به محتوای انحصاری و مزایای ویژه ای که توسط تولیدکنندگان محتوا ارائه می شود دسترسی پیدا کنند.
حکمرانی پلتفرم: دارندگان COS می توانند در فرآیند تصمیم گیری در مورد آینده پلتفرم Contentos مشارکت کنند.
Contentos با ارائه راه حلی نوآورانه برای چالش های صنعت سرگرمی سنتی، پتانسیل ایجاد تحول در این صنعت را دارد. این پلتفرم با توانمندسازی تولیدکنندگان محتوا، تشویق تعامل بینندگان و ترویج شفافیت، به دنبال ایجاد اکوسیستمی عادلانه تر و پایدارتر برای سرگرمی است.

نگاهی کلی به شبکه Contentos

همان‌طور که اشاره شد هدف از ایجاد این پلتفرم فراهم ساختن یک محیط مناسب، اختصاصی و غیرمتمرکز برای کار تولید محتوا است و تلاش می‌کند حقوق نویسندگان این عرصه را حفظ کند. این شبکه برای این نویسندگان تشویقی هم در راه ایجاد انگیزه در نظر می‌گیرد. افرادی که از این شبکه استفاده می‌کنند نیز با تعامل بیشتر با محتواهای ارزشمند می‌توانند حمایت از دست‌اندرکاران آن بپردازند.

کیف پول ارز دیجیتال Contentos

از آنجا تعاملات کاربر با بلاک چین قابل ردیابی است و دست‌کاری در اطلاعات امکان‌پذیر نیست، ایجاد یک سیستم قابل اعتماد از طریق این پلتفرم امکان‌پذیر می‌شود. کاربران Contentos دارای امتیاز اعتباری هستند که بر اساس میزان و کیفیت مشارکت آنها محاسبه می‌شود و آنها از طریق افزایش امتیاز اعتباری خود، جوایزی دریافت می‌کنند.

توزیع درآمد به شکل همتا به همتا و حق چاپ قابل پیگیری یک محتوا از ویژگی‌های مهم این پلتفرم است. کانال‌های مالی شفاف میان سازندگان محتوا، تبلیغ کنندگان و کاربران محتوا، قابلیت ردیابی تراکنش‌های این شبکه (از طریق بلاک‌چین) و کسب درآمد خودکار از این شبکه (با استفاده از قراردادهای هوشمند) به این سبک توزیع درآمد کمک می‌کند.

حق مالکیت یک محتوا به صورت غیرفیزیکی از طریق بلاک‌ چین به دسترسی سریع و جامع به اطلاعات یک محتوا کمک می‌کند. در نتیجه ثبت حق نسخه برداری و ارائه بیانیه‌هایی برای محتواهای اصلی برای نویسندگان این شبکه فراهم می‌شود و ردیابی و احراز هویت محتواها نیز امکان‌پذیر می‌شود.

ساختار شبکه Contentos چگونه است؟

معماری این شبکه دارای سه لایه پروتکل، خدمات و لایه برنامه است. برنامه‌هایی که با این پلتفرم ادغام شده‌اند عبارت‌اند از PhotoGrid، COS2048 ، WalkCoin و .COS.TV متن باز بودن این پروژه این ارتباط و ادغام را امکان‌پذیر می‌کند. PhotoGrid اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید و IOS است که برای ویرایش عکس استفاده می‌شود. COS2048 یک بازی است که از بازی  2048 الهام گرفته است و مزیت COS2048 نسبت به آن امکان انجام بازی به صورت دو نفره و کسب پاداش به شکل COS است.

WalkCoin یک اپلیکیشن اندرویدی برای اندازه گیری میزان راه رفتن است. کوین های انرژی (ENC) ، پاداش رسیدن به اهداف تعیین شده توسط این شبکه است که بر روی شبکهٔ آزمایشی Contentos منتشر شده است. جستجو در میان شبکه بلاک‌چین، دریافت اطلاعات از پروژه Contentos ، دریافت کیف پول اختصاصی برای COS و تبدیل آن به ارزهای دیگر، اشتراک محتواهای ویدئویی و تماشای جریان‌های زنده از طریق LiveMe از طریق COS.TV امکان‌پذیر است.

با تیم پروژه ارز دیجیتال Contentos آشنا شوید

مهم‌ترین فرد در تیم این شبکه Mick Tsai  یعنی بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت است. از اعضای دیگر این تیم می‌توان به  Andrew Wu، Peter Wei ، Ava Wen و Zac Nien اشاره کرد. Mick Tsai دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر است و در چندین کمپانی مسئول مدیریت محصول است و سابقه  15سال فعالیت در صنعت نرم افزار را دارد. Andrew Wu سابقه فعالیت در شرکت‌هایی چون Goldman Sachs و Thynk Ventures را دارد.

Peter Wei یکی از مهندسان نرم افزار Leopard Mobile است و تجربه حرفه‌ای خوبی دارد. پروتکل‌های امنیتی، الگوریتم‌های رمزگذاری و ساختارهای داده نهفته از حیطه‌های فعالیت او است. Zac Nien معاون محصول این شرکت است. او بیشتر سابقه فعالیت روی امنیت فناوری اطلاعات را دارد و سابقه فعالیت به‌عنوان مهندس ارشد در Trend Micro بود. Ava Wen معاون بازاریابی این شبکه است و سابقه فعالیت در حوزه‌های صنایع سرگرمی و محتوای دیجیتال را دارد.

کیف پول کانتنتوس

یکی از ایرادهای تیم Contentos نداشتن افراد متخصص در حوزه بلاک‌چین است. بایننس و تعدادی از سرمایه گذاران چینی از پشتیبان‌های این شرکت هستند. بلاک‌چین STEEM شاید شناخته شده‌ترین رقیب این شبکه باشد که قدیمی‌ترین بلاک‌چین بر مبنای شبکه‌های اجتماعی است. شبکه Contentos سعی دارد با استفاده از saBFT و راهکارهای خود از این شبکه پیشی بگیرد.

توکن COS چه ویژگی‌هایی دارد؟

 ICO این شبکه از25 می   2019تا  10ژوئن  2019برگزار شد. COS توکن بومی این شبکه است که بر مبنای اتریوم است. پرداخت پاداش به تولیدکنندگان محتوا، رأی دادن، پرداخت هزینه گس برای اجرای قرارداد هوشمند و هزینه‌های های ساده با استفاده از این توکن صورت می‌گیرد. این ارز قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ERC 20، BEP 2 و BEP 20 را دارد.

نحوه توزیع توکن‌ها به این صورت است که  9.5درصد از کل توکن‌ها برای فروش‌های استراتژیک،  11درصد به فروش Seed در راستای جذب مخاطب‌های جدید،  15درصد برای تیم سازنده شبکه، نیم درصد برای مشاورهای این پروژه، 18 درصد توسط برای بنیاد این توکن،  5درصد برای پاداش برنامه Jumpstart،  35درصد برای ارائه پاداش، 3.5 به عنوان توکن‌های توسعه جامعه و  1.5درصد برای توکن‌های خزانه داری تخصیص یافته است.

زنجیره عمومی بهینه شده این شبکه از الگوریتم اجماع خود تطبیقی تحمل خطای بیزانس (saBFT) استفاده می‌کند. این مکانیسم از سه مدل اجماع مختلف به نام‌های خطی (linear) ، بلادرنگ (real-time) و ترکیبی (hybrid) استفاده می‌کند. از مزیت‌های این الگوریتم تراکنش‌های کم هزینه و زمان کمتر برای تأیید بلوک‌ها است. این امر یک پلتفرم محتوایی را برای تعاملات وسیع که امری رایج در نوع شبکه‌ها است مناسب می‌کند. 

کدام کیف پول‌ها برای ذخیره سازی COS مناسب‌اند؟

کیف پول رسمی این ارز توسط شبکه آن منتشر می‌شود. علاوه بر این کیف پول‌های دیگری نیز وجود دارد که به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

  • کیف پول رسمی ارز دیجیتال کونتنتوس: این کیف پول کیف پول تحت وب و آنلاین امنیت خوبی را به‌واسطهٔ کلیدهای خصوصی فراهم کرده است اما نسخه‌های موبایل و دسکتاپ ندارد.
  • Trust Wallet: یک کیف پول نرم افزاری است که بر روی تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل‌های iOS و Android قابلیت استفاده دارد. داشتن مرورگری برای DApps ، دریافت سود از طریق خرید رمز ارز، امنیت بالا و قابلیت swap از ویژگی‌های این کیف پول است.
  • Aotmic Wallet: قابلیت استفاده برای کاربران با سطوح مختلف مهارت، امکان اضافه کردن تمام توکن‌های ERC-20، استفاده رایگان، داشتن نسخه‌های اندروید، iOS، ویندوز و لینوکس و همچنین رابط کاربری ساده از ویژگی‌های این کیف پول نرم افزاری است.
  • Trezor Wallet : از ویژگی‌های این کیف پول سخت افزاری می‌توان به امنیت بالا، راحتی استفاده و پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی از کوین‌ها از جمله تمام توکن‌های معتبر بر بستر ERC-20 اتریوم اشاره کرد. 
  • Keepkey: این کیف پول سخت افزاری ویژگی‌هایی چون مقرون به صرفه بودن نسبت به دیگر کیف پول‌های سخت افزاری، طراحی زیبا، نداشتن تأیید دو مرحله‌ای و قابلیت چند امضایی و استفاده از فناوری HD و قابلیت بازیابی اشاره کرد. این کیف پول نسبت به سایر کیف پول‌های سخت افزاری بزرگ‌تر است.
  • Coinomi :یک کیف پول نرم افزاری است که با استفاده از آن آی‌پی کاربران در زمان انجام تراکنش در بلاک چین به اشتراک گذاشته نمی‌شود. امنیت بالا، پشتیبانی از تعداد زیادی از کوین‌ها، رابط کاربری مناسب و قابلیت استفاده روی نسخه‌های اندروید، آی او اس، ویندوز، لینوکس و مک اشاره کرد.
قیمت ارز cos

صرافی‌های عرضه کننده ارز دیجیتال COS

چند صرافی بین‌المللی که به ارائه COS می‌پردازند عبارت‌اند از:

  • Swapzone: از بهترین انتخاب ها برای سواپ فوری ارزهای دیجیتال است. از ویژگی های این صرافی می توان به عدم نیازبه ثبت نام حساب یا KYC برای تعویض ارزدیجیتال، تعویض نامحدود ارز دیجیتال، تعویض چند دقیقه ای و ناشناس دارایی ها و ارسال مستقیم دارایی های دیجیتال به کیف پول سخت افزاری اشاره کرد. کاربران ایرانی از این صرافی می توانند استفاده کنند. 
  • Gate.io: کارمزد دریافتی این صرافی در مقایسه با صرافی‌های برتر جهان مثل صرافی بایننس کمی بالاتر است. امنیت این صرافی توسط ویژگی‌هایی چون تأیید هویت دو مرحله‌ای، کد ضد فیشینگ و ورود با Blind IP تأمین می‌شود. ارائه پلتفرم IEO، اپلیکیشن موبایلی قدرتمند و کارآمد و پیچیدگی رابط کاربری از دیگر ویژگی‌های این صرافی است. 
  • Mandala Exchange :استفاده از فناوری بازار ساز خودکار برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ارائه یک نوآوری در استخراج نقدینگی دوگانه، داشتن یک منطقه نوآوری، سرعت تراکنش بالا و هزینه تراکنش کم از ویژگی‌های این صرافی است.

همچنین صرافی‌هایی چون Bitrue ، Pionex و Binance نیز ارائه COS می‌پردازند. در بسیاری از صرافی‌های معتبر بین‌المللی مانند Binance، Pionex و Gate.Io به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران امکان ارائه خدمات به کاربران ایرانی وجود ندارد. برخی با استفاده از vpn و با سرور کشور دیگر تلاش می‌کنند به خدمات این صرافی‌ها دسترسی پیدا کنند که این خطرات زیادی را برای سرمایه کاربران به وجود می‌آورد مانند مسدود شدن سرمایه. 

قطعا با توجه به اینکه احراز هویت در ایران برای کاربران ایرانی چالشی به همراه ندارد، فرایند ثبت نام آن‌ها در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود و خطر مسدود شدن یا بسته شدن حساب‌های آن‌ها نیز، بر خلاف صرافی های خارجی، به طور کلی از بین می‌رود. خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های ایرانی معتبری مثل آبان‌تتر یک انتخاب هوشمندانه برای تریدر‌ها و هولدر‌های ایرانی خواهد بود.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال COS را دارید، می‌توانید این ارز دیجیتال را به‌راحتی از صرافی آبان تتر تهیه کنید. کافی است وارد سایت صرافی آبان تتر به آدرسabantether.com شوید و پس از ثبت‌نام، ارز COS را انتخاب کنید و با شارژ ریالی حساب خود، هر مقدار ارز COS را که مایل بودید، خریداری کنید. صرافی آبان تتر هیچ سقفی برای خرید ارز دیجیتال COS قائل نیست و هر زمان که اراده کنید هم می‌توانید ارز دیجیتال COS خود را بفروشید.

جمع بندی

شبکه Contentos در راه ایجاد پلتفرمی غیرمتمرکز برای صنعت تولید محتوا از طریق فناوری بلاک‌چین به وجود آمد. این پلتفرم متن باز در سال  2019توسط Mick Tsai بنیان نهاده شد. نکته مهم این شبکه ارزشی است که برای تولید کنندگان محتوا قائل می‌شود. عدم امکان دست‌کاری در اطلاعات، توزیع درآمد به شکل همتا به همتا و حق چاپ قابل پیگیری یک محتوا از ویژگی‌های دیگر این شبکه است.

یک ویژگی منحصر به فرد این شبکه الگوریتم اجماع آن است که اجماع خود تطبیقی تحمل خطای بیزانس یا saBFT نام دارد که سه مدل اجماع مختلف دارد.  4برنامه به نام‌های PhotoGrid، COS2048 ، WalkCoin و COS.TV در این شبکه ادغام شده‌اند. ارز این شبکه که COS نام دارد در مواردی چون پرداخت پاداش به تولیدکنندگان محتوا، رأی دادن و پرداخت هزینه گاز برای اجرای قرارداد هوشمند استفاده می‌شود.

این ارز بر پایه اتریوم است و Contentos کیف پولی اختصاصی را برای آن ارائه می‌دهد. از کیف پول‌های دیگر مناسب برای COS می‌توان به Trust Wallet و Trezor Wallet و از صرافی‌های مناسب برای COS می‌توان به Mandala Exchange و Binance اشاره کرد.

سوالات متداول

ارز دیجیتال COS چیست؟

ارز دیجیتال COS ارز بومی شبکه Contentos است که بر بستر بلاک چین اتریوم قرار گرفته است و کاربردهای مختلفی در پروتکل Contentos دارد. 

آیا می‌توان ارز دیجیتال COS را استخراج کرد؟

خیر. ارز دیجیتال COS را نمی‌توان به روش سنتی با استفاده از ماینرها استخراج کرد. این ارزها توسط تیم سازنده ساخته و استخراج می‌شوند و سپس عرضه می‌شوند.

چطور می‌توانیم ارز دیجیتال COS را تهیه کنیم؟

شما برای خرید ارز دیجیتال COS می‌توانید به صرافی‌های متمرکز یا غیر متمرکز خارجی یا داخلی مراجعه کنید. از جمله این صرافی‌ها می‌توانیم به صرافی‌های معتبری مانند Binance، Swapzone، Gate.io، Mandala Exchange، Bitrue و Pionex اشاره کنیم.

کدام کیف پول‌ها از ارز دیجیتال COS پشتیبانی می‌کنند؟

شما برای ذخیره ارز دیجیتال COS علاوه بر کیف پول رسمی COS که از طریق وبسایت این پروژه در دسترس است، می‌توانید از کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی از جمله کیف پول‌های Trust Wallet، Coinomi، Atomic Wallet، KeepKey و Trezor استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا