ممو در کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ و چه زمانی باید از تگ در والت ارز دیجیتال استفاده کرد؟

ممو در کیف پول ارز دیجیتال

هنگام ارسال ارزهای دیجیتال  خاص به کیف پول های عمومی که در آن نگهبانی کلیدهای عمومی و خصوصی خود را ندارید باید یک تگ مقصد یا ممو اضافه کنید. این برای اطمینان از واریز شدن وجوه به حساب صحیح در شبکه خاص ضروری است.در این مقاله توضیح می‌دهیم که منظور از ممو در کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ اهمیت آن‌ها در شبکه‌های ارزهای دیجیتال خاص و نحوه استفاده از آن‌ها هنگام ارسال ارزهای دیجیتال چیست؟

تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال یک ویژگی آدرس اضافی است که برای شناسایی گیرنده تراکنش فراتر از آدرس کیف پول ضروری است.برای ارزهای دیجیتالی که از فناوری تگ یا ممو مقصد استفاده می‌کنند، اکثر صرافی‌های متمرکز (مانند Coinbase) از یک آدرس کیف پول برای همه معامله‌گران استفاده می‌کنند. تگ/ممو در کیف پول ارز دیجیتال برای تعیین حساب فردی که تراکنش باید به آن واریز شود استفاده می شود.

مثال: آدرس کیف پول + تگ/ممو = گیرنده صحیح

تفاوت ممو و آدرس ولت چیست؟

آدرس کیف پول برای واریز توکن ها به حساب شما استفاده می شود و هر توکن آدرس متفاوتی دارد. پس از تکمیل تاییدیه حداقل سطح 1 (KYC) می توانید یک آدرس کیف پول ایجاد کنید. با این حال، بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال از یک آدرس کیف پول یا آدرس مشترک برای چندین کاربر استفاده می‌کنند. در نتیجه، یک تگ یا ممو برای شناسایی حساب و تراکنش هر کاربر استفاده می شود.

برای مقایسه ساده، آدرس کیف پول مشابه آدرس آپارتمان شما است و تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال شماره دقیق اتاق شما خواهد بود. اگر می خواهید چیزی را به صورت آنلاین سفارش دهید اما فقط آدرس ساختمان (بدون شماره اتاق) را ارائه دهید، ممکن است بسته به شما تحویل داده نشود.

از تگ یا ممو چرا و در کجا استفاده می‌شود؟ چه زمانی باید از تگ در والت ارز دیجیتال استفاده کرد؟

گنجاندن تگ یا ممو برای اطمینان از واریز شدن وجوه به حساب مورد نظر در شبکه ارز دیجیتال خاص ضروری است. بدون تگ مقصد یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال، تشخیص این که وجوه با کدام تراکنش مرتبط است، برای گیرنده دشوار است، به ویژه اگر چندین تراکنش به طور همزمان دریافت شود.

استفاده از تگ مقصد یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال همچنین به اطمینان از پردازش سریع و کارآمد تراکنش کمک می کند. با ارائه یک شناسه منحصر به فرد، گیرنده می تواند به راحتی وجوه را شناسایی کرده و به حساب شما واریز کند.چگونه از تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال استفاده می شود؟ توجه به این نکته مهم است که هنگام دریافت وجه از طریق پلتفرم هایی که از تگ یا ممو استفاده می کنند، باید آدرس رمزارز را با تگ/ممو ارائه دهید.

هنگام ارسال ارزهای دیجیتالی که نیاز به تگ یا ممو دارند، باید این اطلاعات را در جزئیات تراکنش وارد کنید. تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال معمولاً یک رشته منحصر به فرد از نویسه‌های الفبایی است که می‌توان آن را در اطلاعات حساب گیرنده در شبکه ارز دیجیتال خاص یافت.

در حالی که استفاده از تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال هنگام ارسال وجوه از طریق برخی از این پلتفرم ها اختیاری است، اطمینان از عدم نیاز گیرنده به آن بسیار مهم است. برای جلوگیری از هرگونه تاخیر یا از دست دادن وجه، توصیه می‌شود که از قبل با گیرنده چک کنید که آیا به تگ مقصد یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارد یا خیر. اگر مطمئن نیستید، می توانید اسناد شبکه را بررسی کنید یا با گیرنده تماس بگیرید. هنگامی از تگ یا ممو استفاده می شود که نیازمند انتقال دقیق ارزهای دیجیتال هستیم.

بسیار مهم است که قبل از ارسال تراکنش مجدداً بررسی کنید که تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال را صحیح را وارد کرده باشید تا از از دست رفتن وجوه خود جلوگیری کنید.

کدام رمز ارزها دارای ممو (memo) هستند؟

  • ریپل (XRP)
  • استلار (XLM)
  • آی او اس تی (IOST)
  • بند (BAND)
  •  سیکرت (SCRT) 
  •  لونا(LUNA)
  •  سولوژنیک (SOLO)
  • هدرا(HBAR)
  • اتم (ATOM)
  • مونرو(XMR)

کدام صرافی‌ها یا کیف پول‌ها به تگ نیاز دارند؟

صرافی ها و کیف پول های متعدد و مشهوری از تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال استفاده می کنند مانند کوین بیس (Coinbase)، بیت کاب (bitkub)، بایننس (Binance)، هوبی گلوبال (Huobi Global)، کراکن (Kraken) همچنین کیف پول های اتمیک والت (Atomic Wallet)، اکسودوس (Exodus Wallet) و کیف پول کوینومی (Coinomi).

برای مثال در جدول زیر لیست ارزهای دیجیتالی که در کوین بیس تگ مقصد یا ممو دارند آورده شده است:

DescriptionFeature NameCryptocurrency
Numeric onlyMemoAxelar (AXL)
Numeric onlyMemoCosmos (ATOM)
Numeric onlyMemoEOS
Numeric onlyMemoHedera (HBAR)
Alpha-numericMemoStacks (STX)
Alpha-numericMemoStellar (XLM)
Numeric onlyTagXRP (XRP)

جمع‌بندی

تگ مقصد یا ممو به معنای یک برچسب یا نشانه است که برای تعیین مقصد یا مقصد‌های خاص در حین انتقال یا دریافت ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. وقتی شما می‌خواهید ارز دیجیتال را به فرد دیگری ارسال یا از کسی دریافت کنید، ممکن است نیاز داشته باشید تا یک تگ مقصد یا ممو را به همراه آدرس کیف پول خود وارد کنید تا بتوانید مقصد مورد نظر خود را مشخص کنید.با اضافه کردن تگ ممو به آدرس کیف پول، شما قادر خواهید بود تا هویت و منبع یا مقصد ارز دیجیتال خود را به صورت دقیق‌تر و شفاف‌تر نشان دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا